Allt är förjävligt!

Ush...Har haft en fruktansvärt dålig dag! Men jag orkade bara inte bry mig. Allt slutade skit igår, trots allt. Och det satt kvar i mig idag. Så idag gav jag upp hoppet om en bra dag, så trots att jag spydde upp glassen ligger jag på minst 2000 kcal idag.
Men som en god vän till mig sa, man behöver tillåta sig att misslyckas ibland, för att lyckas i det långa loppet. Och jag tror det ligger något i det.
Blir dock en rejäl skärpning till imorgon, och då blir det även en 3 timmars lång promenad (Pride paraden here we come!)
Sen på söndag får vi väl se lite vad som händer. Måndag ska jag skippa middagen, och rida istället. Och tisdag blir det kaffefasta :)
Men idag blir det nog betydligt mycket fler kcal under kvällen. Bara för att jag gett mig "tillåtelse" att äta idag. Ändå inget att fförsöka uppnå med en redan  så förstörd dag...

Nej, skriver imorgon isället. Puss och kram!

Bra dag! :)

Åh, jag är på så bra humör nu, om man bortser från det faktumet att jag är helt död XD
Har haft en helt underbar dag faktiskt. Först in till sta, träffa en vän jag inte träffat på allt för lång tid. Sedan drog vi till lava, satt och pysslade en del, och tro det eller ej, jag gjorde min debut på scen, vad det gäller min poesi (ja, jag älskar att skriva dikter mm.). Någon timme efter det drog jag hem, tog det lugnt med lite gott kanelte och lite (tobaksfri) vattenpipa :)

Mitt intag ligger totalt på:
1 kopp kaffe
2 koppar te

Äntligen en ny dag!

Ush, igår vart jobbig...Åt inget som innehöll jättemycket kcal i sig, men åt många olika saker. Och hade det inte varit för att jag hetsade i frukter på kvällen så hade jag inte komit över 500 kcal, men nu slutade jag på ca 900 totalt. Känner mig verkligen misslyckad! (kom dock ut på en promenad efter det, så det kändes lite mer okej till slut)

Men idag är det en ny dag, ny möjligheter. Och jag har faktiskt inte ätit eller druckit någonting än så länge. Blir väl någon kopp kaffe om en stund antar jag, men sen ska jag in till stan, och försöka fördriva tid där inne, så jag slipper middag hemma, och min egen regel säger ju att jag bara får dricka te efter 7 på kvällen, så...Kanske kan få bli en bra dag idag ändå.
Hoppas på det  :)

Nej nu ska jag fixa kaffe, sen ska jag duscha och kasta på mig lite kläder så jag har en sportslig chans att hinna in till stan i tid.

Puss och kram på er!

Hets nästa?

Åh herre gud...jag vet inte vart jag ska ta vägen...Jag känner att jag är oerhört nära att hetsa. Jag har redan tryckt i mig ca 400 kcal, och jag är fortfarande otroligt sugen på mjukt bröd, godis, frukt, fil med müsli, massa sånna saker som jag verkligen inte får äta.
Och just bröd, godis och  alla sorters flingor har jag nyligen satt upp ett förbud mot, eftersom att det ofta är det som triggar igång mina hetsattacker, plus att det innehåller så otroligt mycket kcal.
Det enda jag skulle kunna tänka mig att äta är egentligen fukt, men vi  har ingen hemma, och just nu litar jag inte tillräckligt på mig själv för att våga mig upp till affären heller...
Fan...jag hatar sånt här!

Jag borde försöka göra något, träffa någon polare eller så, men det finns nästan ingen som är hemma och har tid.
Gaaaaaaaaah....Frustrationen värker i mig!

Dagens planer

God morgon sötnosar!
En ny dag idag då...Som jag verkligen tänker göra det bästa utav. 
Om jag ska vara hemma hela dagen så är väl planen ungefär såhär:
Frukost: 1 kopp kaffef
Lunch: 1 kopp kaffe
Middag: 1 Varma koppen grönsak, 45 kcal
Kvällsfika: 1 kopp te

Men det kan också bli som så att jag ska träffa en kompis, och då lär det inte bli mer än en kopp kaffe och en kopp te.

Ska försöka orka mig ut på en promenad om en stund också, men är inte säker på att jag orkar. Jag har liksom ingen motivation till att "träna" när jag är nere konstant. Men jag ska göra ett försök!

Nu ska jag koka lite kaffef. Skriver senare under dagen.
Puss och kram!

Hemma igen :)

Så, nu är jag hemma igen. Det blev ganska många, deppiga timmar i stan, eftersom att jag satt och hade jobbiga samtal med en del vänner.
Men jag fick i alla fall min våg köpt, även om jag inte riktigt bigripit hur jag ska få igång den. :S
Men men...Jag ska in och göra mig in och göra mig iordning, sen ska jag försöka få igång vågen, och se vad den visar.

Har utöver allt deppande, haft en ganska bra dag. Matmässigt alltså.

Totalt intag:
1½  kopp kaffe.

Röra på fläsket kanske

Nej fan...Jag vart lite mer pepp på att orka ta mig in till stan nu...Så ska nog bara kasta mig in i en dusch, dra på mig lite kläder och sen gå bort till tåget. För vafan, jag behöver den där vågen. Kan inte vänta allt för länge med att införskaffa den...
Så...dagen kanske inte slutar allt för illa trots allt...
Nu ska jag göra mig i ordning. Skriver när jag kommer hem med min nya vän. :P
Puss och kram <3

Trissvinnst

Tjoho! Pappas tjej köpte hem en trisslott nun alldeles nyss, som vi skrapade tillsammans, och tro det eller ej, men vi vann en slant på den, närmare bestämt 500 kr, och jag ska få hälften, vilket gör att hon totalt "är skyldig" mig 400 kr.
Så när jag väl tar mig orken att åka in till stan har jag en del extrapengar att röra mig med. Känns väldigt skönt att veta :)
That made my day! :)

Apati

Jag känner apatin som värker i mig. Jag känner mig trött, orkeslös och viljelös.
Hade planerat att åka till stan och köpa den nya vågen. Men idag går det inte. Jag orkar inte röra på mig för fem öre.Jag bara sitter i soffan, stirrar in i väggen. Vad är det för ett liv egentligen?
Men men, nu blev det så. Och jag orkar inte ens försöka ändra på det.
Så min dag kommer väl att gå till att sitta på soffan, ta en cigg när orken till det finns. Dricka ett par koppar kaffe, kanske.
Men kommer inte bli någon mat. Det är jag ganska så säker på.
Har inte orken att laga någon mat, och jag har inte vilja att äta den. Så det blir kaffefasta för mig idag, verkar det som.

Men ska försöka ta mig i kragen och pigga upp mig själv till imorgon, så att jag verkligen kommer in till stan och kan köpa den förbannade vågen. Börjar känna mig desperat efter en våg som kan ge mig dom rätta resultaten.
Men kan dock inte sluta oroa mig för att den eventuellt skulle visa högre siffror än den andra. För tänk om jag förlitat mig på de lägre siffrorna på min nuvarande våg, och så är det de högre som stämmer. Då dör jag. Av skamm, av självförakt, och av uppgivenhet...

Varför ska man behöva vara så rädd för en våg?

Orkeslös

Shit asså... Jag har verkligen ingen ork alls idag. Inte till någonting.
Är så fruktansvärt låg efter filmen och hetsen igår att jag verkligen inte kan sluta tänka på det.
Orkar inte röra på mig. Inte för att springa, inte för att äta. Knapps för att tända en cigg.
Sitter bara vid datorn, helt borta, helt apatisk.
Jag vill bara försvinna. Helt. På riktigt.

Men har ändå ett par saker jag borde se till att göra.
Borde ta mig in till stan, köpa vågen som jag aldrig gjorde igår. Försöka orka vara lite social med folk jag inte träffat sen innan jag drig till Norge. Men vi får se hur det går med det.
Borde också ringa någon körskola och kolla upp när dom har tid för handledarkurser, eftersom att jag borde gå den snart, så jag kan få börja övningsköra innan året är slut.
Borde duscha också. Är i starkt behov av det. Men vet inte om jag ens orkar det.
Sen borde jag förska träna lite också. Men får se hur det går med allt.
Det skulle inte förvåna mig om jag inte lyckas ta mitt feta arsle ur soffan på hela dagen, om man säger så.

Fan vad jag känner mig misslyckad!

Beck..

Usch vad jag ångrar att jag såg Beck. Skulle verkligen inte gjort det!
Hela filmen handlade liksom om...nej jag orkar inte ens skriva ordet.
Men det drog igång en massa minnen, och jag ville inte annat än att bara lägga mig på golvet och skrika och gråta.
Men samtidigt kände jag mig så tom, så det gick inte.

Så här sitter jag nu...Med massa fruktansvärda tankar...Svag och äcklig...
Kunde inte stå emot matsuget heller. Utan sitter och hetsar i mig massa mackor.  Med ost!
Fy fan...Kan ingen bara komma och skjuta mig i huvudet?
Snälla?!!!

Fan...Jag som hade tänkt sova tidigt ikväll...Jag kommer fan aldrig kunna sova efter det här :(

Nej jag ska väl gå och göra ett försök.

Skriver imorgon.

Kram från Mig.

Andra planer

Hm...Jag kom aldrig iväg in till stan, utan jag nöjde mig med centrumet hemma hos pappa.
Men det gjorde också att det inte blev någon våg, utan bara lite annat småplock.
Fick i alla fall pappas tjej till att köpa en annan sorts varma koppen, en som bara innehåller 45 kcal :)
Så planen blir istället att leva på kaffe och cigg fram till sju, för då ska jag tillåta mig själv en varma koppen och en skiva från wasa. Totalt kommer middagen att gå på 80 kcal.
Nej, nu ska jag gå in och koka lite kaffe, ta en cigg, och sen bara koppla utav. :)

Kram från Mig!

Köpa våg

Äntligen har jag lte mer pengar igen, vilket jag tänker utnyttja.
Ska åka in till stan idag och köpa mig en våg. som fungerar!
Funderar även på att kolla upp vad koffeintabletterkostar.
Så det lär väl hela min dag gå till, så gott som om inte annat. Funderar på att åka någon gång på eftermiddagen, så jag slipper en ev middag .
I övrigt så blev det ett litet tillägg på gårdagens intag, för när jag inte kunde sova och var himla hungrig tog jag en varma koppen (85 kcal) och 2 st knäckebrödsskivor från wasa, 35 kcal st.
Idag är min plan att enbart dricka kaffe, och att kankse ta en varma koppen när jag kommer hem, lite beroende på hur otroligt hungrig jag är, och om det känns värt det.
Ska försöka orka mig ut på en promenad innan jag åker in till stan också.
Men hur som helst ska jag nog gå nu, måste sätta på lite kaffe och dra på mig lite kläder.

Skriver när jag kommer hem ikväll.

Kram från Mig.


Hemresa

Så, söndag idag. Hemresan avklarad. Vi bilad hem, och har tillbringat hela 8 timmar i bil :o
Åkte redan vid halv 10, och kom hem vid ca halv 6. Det innebär såklart att jag inte hunnit träna för fem öre under dagen.  Men jag har inte heller ätit särskillt mycket.

Totalt Intag:
1 "Side sallad" på mcdonalds, 10 kcal
7 vindruvor, ? kcal
6 koppar kaffe m. mjölk, ca 150 kcal

Blir ingen mer mat för mig ikväll antar jag. Jag är relativt hungrig, men efter allt jag tryckte i mig igår så vägrar jag verkligen äta mer än  så.
Ska ju vara smal när skolan börjar, och det är bara 3½ vecka kvar nu.

Nej, dricka upp middagskaffet, ta en cigg, och bara slappa sen? Tycker jag lät ganska behagligt.
Skriver imorgon!

Kram från Mig!

(Ps, ni har väl inte glömt att jag ska ha frågestund? Så kom igen, skicka lite frågor nu!)

Lång dag.

Idag har verkligen varit en lång dag, och jag har hunnit gøra mycket.
Var som sagt i Oslo hela dagen, och kom hem igen på eftermiddagen.
När jag kom hem gick jag en kort promenad och sen vart det middag. (keso, majs, paprika, minimajs och sparris som jag gjorde i ugn. totalt ca 300 kcal.)
Sedan packade jag lite, eftersom att Svergie väntar imorgon.
Efter det Vart det två äpplen, ett rivet med kanel på, och ett som jag åt vanligt.
Sen efter det, alldeles nyss, stäldes det fram en godisskål på bordet. Och vad tror ni jag gør?`
Jag äter!!

FETTO!!!

Men men, imorgon kommer jag hem igen, och då blir det nya tag. Førsøker att bara njuta av min sista dag här, så tillåter mig själv att äta en del utav det :/

Nehe, nu ska jag kolla på tv.  Puss på er!

(Svar till Sara som kommenterade, det kommer att handla allt mer om det när jag børjar i stødgruppen jag skrev om, før det är først då jag kommer orka tänka på det, eftersom jag måste det. Just nu førsøker jag att bara skuta det ifrån mig. Glømma! Vill inte att det ska få ha kontroll øver mig, så førsøker att inte "bry" mig...just nu iaf)

God morgon

God morgon på er. idag är det då lørdag, vilket betyder min näst sista dag här i Norge. Känns både bra men också himla tråkigt.
Hur som helst ska vi åka till Oslo idag, så jag får se lite utav staden, och eventuellt blir det lite shopping.
Mest rädd är jag dock før att vi ska äta lunch ute. Det vore inte riktigt okej.

Men aja, nu ska jag dricka mitt frukostkaffe, och sen måste jag kasta på mig lite kläder så vi kan åka.

Antar att jag skriver i kväll sen.

Kram från Mig!

Allt som allt..

Min dag har vart ganska bra faktiskt :)

Totalt intag;
2 små skålar soppa, utan buljongen. MAX 150 kcal
5 bagueteskivor. ingen aning om antalet kcal
2 koppar kaffe m. mjølk
2 koppar te m. mjølk
2 glas bubbelvatten/cola zero
1 50cl flaska med fanta zero
Blir snart lite paprika bitar som snaks till en film jag ska ses.

Total träning:
Ca 3 1/2 timmes promenad, någon som vet ganska säkra siffror på hur mycket promenader bränner?

Promenad :)

Så, nu är jag nyss hemkommen från en långpromenad. Riktigt skønt att få komma ut och røra på sig, även om jag inte hade räknat med att gå fullt så långt, och även om det var aningens otäckt att gå vilse i ett annat land, utan mobil.
Men men, det var bra motion, drygt 2 timmars promenad, i rask takt :)
Så nu sitter jag och unnar mig ett glas bubbelvatten med lite cola zero i, och ska snart hoppa in i en dusch, før det känns väldigt välbehøvt efter dryga två timmar i stekande sol :P

Sen efter det så ska jag nog äta lite av soppan jag åt till middag igår, och skylla på att jag åt den, och glømde att vi skulle äta på resturang, så kanske jag slipper det, eller iaf inte behøver äta så mycket när vi kommer dit.

Hur går det før er?

Kram från Mig.

Ny dag, nya møjligheter

Ojojoj vad typiskt asså. Jag hade en dag som verkligen var bra før att vara jag, och før att vara i norge. Men sen hände det något...Vi åkte iväg till ett par "släktingar" och där serverades det en del mat. Åt ganska lite när vi var där, och kände fortfarande att dagen låg på en okej  nivå.
Men sen kom vi hem igen. Och det blev allt mellan himmel och jord. Orkar inte ens førsøka komma ihåg allt så jag kan skriva upp det.
Men hela dagen slutaded på ca 1000-1200 kcal.
Men då kompenserade jag med 3 promenader, och ganska så mycket mer "styrka" nere på rummet.

Men till idag...Idag är en ny dag, och tur är väl det?!
Så nu sitter jag här med min førsta kopp med frukostkaffe. När jag druckit upp den andra ska jag bara ner och byta om, sen bär det av på promenad, i solen.(det har bara regnat, regnat och regnat, de senaste dagarna)
Sen när jag kommer hem ska jag nog inte gøra så mycket, blir lite mer träning på rummet (børjade dagen med det idag, känns bra) och sen blir det väl mina koppar med lunchkaffe, sen en till promenad, träning på rummet, och sen när familjen kommer hem....det är då problemet kommer....
Før pappan i familjen jag bor hos just nu, äger en resturang, och vi ska dit och äta ikväll...
Och det är inte ens så jag skulle kunna spy, før det tar en timmer att åka därifrån, och då har alla kcal redan gått ut i kroppen. Men men... Vi får se hur det går.

Hoppas ni får en härlig dag.

Kram från Mig.


Trøtt!

Fy satan vad jag är trøtt just nu. Jag har inte kunnat sova ordentligt på hur länge som helst, inte heller inatt.
Det blev inte a secret between friends, utan istället blev det I taket lyser stjärnorna.
Det inte en så øverdriver bra film, men den var fruktansvärt gripande. Jag børjade gråta kanske 20 minuter innan filmen var slut, sen kunde jag inte sluta på en timme. Helt otroligt!

Så eftersom att jag satt ute och røkte och førsøkte sluta gråta, så pass länge som jag gjorde, så vart det en otroligt sen natt før mig.

Får vi bara se hur det kan tänkas gå med ungarna idag.Och hur mycket motion jag pallar. Men blir nog minste 1 promenad.
Senblir det bara kaffe under dagen och broccolisoppan jag hade hoppats på att få gøra igår får komma idag istället.

Førresten...Jag har gått ner nästan tre kilo sen jag kom hit, om vågen inte lurar mig :)

Men nej, nu ska jag hmta mitt frukostkaffe och sen se om jag kan lyckas fipplpa vidare lite med designen hit :)


Ha det bra. Kram från Mig!


Inte min dag riktigt...

Nej, idag har inte riktigt varit min dag. Jag har mått fruktansvärt dåligt, varit otroligt låg, inte haft varken aptit eller ork att träna. Så det enda jag har gjort har varit att sitta ute på balkongen med en cigg och en kopp kaffe.
Som tur var har inte ungarna varit hemma idag, utan det har bara varit jag och den äldste sonen hemma fram till ca halv 6.  Alltid något positivt i alla fall.

Men till sist kom dom ju hem, tillsammans med min gudmor, som hade køpt pizza till middag.
Så min kväll failade ur totalt, och det hela slutade med:

Intag:
+ 1 liter kaffe, med mjølk
+ 1 kopp te, med mjølk
+ 3 små pizzabitar, ca 1/4 pizza totalt
+ 3 glas cola zero
+ 2 tuggummin
+ 42 "salta pingviner"
+ ca 5 andra sura, hårda godisar.

(Ursäkten till godiset var det att jag redan hade haft en dålig dag, och då tyckte jag att det var bättre att jag åt dom då, än att jag skulle riskera att sabba en bra dag med att äta dom då)

Totalt intag: ca 900 kcal

Träning:
- En kort promenad
- 150 situps, 100 benlyft

Jag kan inte säga så mycket annat än att jag är väldigt glad att det inte blev några jordgubbar idag (de äter det varje dag nu under sommaren), før jag hade nog inte klarat att stå emot glassen och grädden i så fall.
Men nu blev det inget utav det. *Andas ut av lättnad*

Nehe... Jag har lite svårt att tro att jag skulle klara att sova nu, så istället tänkte jag sätta mig och kolla på en av de bästa filmer jag vet, A secret between friends!  :D

Om ni vill kan jag lägga in den här så att ni kan få se den ni med...?

Kram från Mig

Frågestund

Jag tänkte att jag kanske skulle ha en liten frågestund, så att alla får en møjlighet att lära känna mig, så ni vet vem jag är när ni läser min blogg.
Det är bara att skriva din fråga i en kommentar, så svarar jag på dem när jag fått tillräckligt med frågor.
Ni kan fråga om det mesta, men jag kan redan nu säga att jag skäms før mycket øver min vikt och mitt bmi før att gå ut med det. Jag kanske kan svara på det i en annan frågestund, men inte i dagsläget.
Annars är det bara till att fråga på!

Kramar  från MIg

Ny blogg

Så, nu har jag gjort det... Jag har flyttat min blogg hit. Anledningen är enkel, jag vill ha møjligheten att ändra mer i designen, än vad som var møjligt när jag bloggade på bloggagratis.



Før er som läser min blogg før førsta gången just nu, så tänkte jag bara dra en snabb presentation av mig, och vad den här bloggen kommer att handla om.

Jag är en helt vanlig tjej, i grund och båtten. Men det har hänt mycket saker i mitt liv, som har gjort mig till en betydligt mycket mer låg person än de flesta andra.
Självklart sätter det sina spår även i bloggen, och jag vill redan nu førvarna er om att ni inte kan førvänta er att få läsa så glada inlägg från mig.
Jag har i flera års tid varit deprimerad av olika anledningar, och det har orsakats av allt ifrån ätstørningar, droger inom familjen, våldtäkt mm, till lite mer lättsamma saker som att jag inte føljer den heteronorm som plågar samhället.

Bland dessa saker finns det vissa jag får hjälp med, och andra inte.
Våldtäkten tex, får jag hjälp før att lyckas bearbeta, då jag både går på inviduella kuratorsamtal, och ska børja i en stødgrupp førr eller senare.

Däremot så är det ingen inom psykvården som vet om mina problem med maten, men det anser jag också är lika bra, eftersom att jag inte är beredd att bli frisk än.  Jag vill nå mitt mål, och det är väldigt mycket det den här bloggen kommer att handla om. Kampen med, och inte mot mina ätstørningar.

Att det førsegår droger inom familjen är det inte heller någon inom psykvården som är medveten om, utan det søker jag stød hos mina nära vänner før att klara att hantera.

I øvrigt så är mina føräldrar skiljda, och jag har under alla år bott med min mamma, men nu, 16 år gammal, har jag bestämt mig før att flytta hem till pappa. Det var inget lätt val, och det var mycket att fundera øver innan jag bestämde mig, men nu är pacckningen i full gång.

Men det kan nog bli ganska skønt i høst, att slippa alla ungarna hemma hos mamma, jag har nämligen 2 halvsyskon, och 2 st bonussystrar där hemma. Det blir lite før støkigt runt mig, jag orkar inte med det.

Børjar før øvrigt gymnasiet i høst. Lite nervøs øver hur det ska gå, med tanke på att jag inte orkade skolan før fem øre nu sista terminen. Jag låg hellre hemma på sängen och grät...
Men men...Vi får se, och ni ska få følja mig i kampen mot stress och andra motgångar, om ni orkar och vill.

Men nu känns det som jag borde avrunda det här inlägget, det børjar bli väldigt långt...Skriver mer ikväll/i morgon.
Ha det gott! <3
(och nej, jag är inte norsk/dansk, jag är svensk, men jag är på semester i norge, det är därfør det blir sådana Ø:n)

RSS 2.0